nieuwe-logo-ov-ambassadeur

groepsfoto

OV ambassadeurs zijn enthousiaste vrijwilligers die (toekomstige) klanten van het openbaarvervoer informeren over het OV. Want hoe werkt nu zo’n OV-chipkaart? Waar moet ik overstappen?  Welk abonnement heb ik nodig? En kom ik ook in aanmerking voor korting. Allemaal vragen die mensen kunnen hebben en die misschien de stap naar de trein of bus in de weg staan. Samen met een OV-ambassadeur maken we die stap minder groot. Zo is het mogelijk om samen een eerste reis te maken of op het station uitleg te krijgen over de werking van de automaat.

Het project is oorspronkelijk gestart in Gemeente Eemsmond, maar is inmiddels uitgebreid over 7 andere gemeenten. OV-ambassadeurs zijn inmiddels werkzaam voor de gemeenten Delfzijl, Appingedam, Loppersum, Eemsmond, Bedum, Winsum, de Marne en Ten Boer.

tineke-en-liny-klein

Hulp nodig in het openbaar vervoer. Kom naar het inloopspreekuur voor gratis advies en praktische ondersteuning!

Inloopspreekuur Delfzijl: Iedere eerste dinsdag van de maand van  09.00 uur tot 12.00 uur. Adres: Johan van Den Kornputplein 10, 9934 EA Delfzijl

Inloopspreekuur Appingedam: Iedere tweede donderdag van de maand van 10:00 uur tot 12:00 uur bij de Damster Zorgbalie. Adres: Stadshaven 23, 9902 DA Appingedam

Inloopspreekuur Uithuizen: Dinsdag van 08:00 uur  tot 14:00 uur en donderdag van 08:00 tot 12:00 uur. Adres: Industrieweg 7 in Uithuizen.

Inloopspreekuur Winsum: Iedere 2e donderdag van de maand van 10.00 uur  tot 12:00  Adres: Hoofdstraat W 70, 9951 AC Winsum

Inloopspreekuur Ten Boer: Iedere 1ste vrijdagmiddag van elke maand van 14.00u tot 16.00 uur in de bibliotheek, Koopmansplein 9797 MD in Ten Boer.

Wordt ook OV Ambassadeur!

Wij zijn op zoek naar enthousiaste vrijwilligers om ons team te versterken. Als OV ambassadeur help je mensen letterlijk en figuurlijk van A naar B. D  Dus beschik je over goede sociale en communicatieve vaardigheden? beheers je de Nederlandse taal goed en ben je computervaardig? ben je betrouwbaar, geduldig en in staat om informatie over te dragen? Meld je dan aan!

OV-ambassadeur zijn is:
Afwisselend
Uitdagend
Leerzaam
Waardevol
Ontzettend leuk!

Daarnaast wordt je als vrijwilliger gewaardeerd met een jaarlijks etentje en leuke uitstapjes.Reiskosten/ onkosten worden vergoed.

Adres: Industrieweg 7,9981 HJ Uithuizen

Inloop: dinsdag en donderdag van 8.00-12.00 uur

E-mailadres: ov-ambassadeurs@hotmail.com

Volg ons ook op Facebook! Klik hier onder:

logo facebook