Educatie

lassen 1

Geslaagd lassen

Op verschillende manieren wordt er educatie aangeboden bij stichting Werk op Maat. In bijna alle gevallen is er sprake van leren in de praktijk op de werkvloer. Daarnaast worden er verschillende trainingen en/of opleidingen georganiseerd. Al een aantal jaren wordt er in samenwerking met Ability een lasdocent ingehuurd op locatie. Er is daarbij sprake van intensieve begeleiding bij zowel de praktijk als de theorie. Jongeren krijgen hier de kans om een erkend diploma te behalen op niveau 1 of 2.

Op de andere praktijkafdelingen wordt er afhankelijk van de vraag cursusaanbod aangeboden. Bijvoorbeeld een cursus sociale hygiƫne of een schoonmaakworkshop.

Een keer in de week is het Noorderpoort College bij ons op locatie aanwezig. Zij bieden lessen aan op het gebied van de basisvaardigheden van taal en rekenen. Aan mensen die moeite hebben met de taal kan ook ondersteuning worden geboden bij het behalen van een VCA diploma.