Computer & Trainingen

Computercursussen

Stichting Werk op Maat verzorgt zowel op individueel als op groepsniveau trainingen voor computervaardigheden. De trainingen zijn maatwerk. Voor de een kan het betekenen dat men de basisvaardigheden leert op de computer, maar men kan ook voor een verdieping of uitbreiding van kennis van een bepaald programma of specifieke functie terecht.
Beschikbare programma’s zijn o.a. Word, Excel, PowerPoint, Internet, E-mail en Access.

De computerruimte is goed en modern gefaciliteerd, maar er is ook gelegenheid om een eigen laptop mee te nemen.

Bij stichting Werk op Maat kan men zowel over software- als over hardware matige zaken worden geadviseerd.

Voor inlichtingen en opgave kunt u contact opnemen met Rianne Stevens. Zij is te bereiken op telefoonnummer 0595-433245 of via r.stevens@werkopmaat.info

Computerbank het Hogeland

De Computerbank het Hogeland functioneert sinds 2017 binnen de Gemeente Het Hogeland en helpt mensen met een laag inkomen aan een “gratis” laptop of PC.

Zij moeten voldoen aan de inkomenscriteria van de Voedselbank.

De Computerbank is een onderdeel van het werkaanbod op de ICT & Training afdeling van de Stichting Werk Op Maat. Deelnemers hoe ze  laptops en computers kunnen repareren (hardware en software) en klaar maken om uit te geven.

Computer doneren

Wilt u materiaal doneren dan kunt u contact opnemen met Rianne Stevens

0595-43 32 45 of r.stevens@werkopmaat.info

Computer aanvragen

De beoordeling of u in aanmerking komt, wordt gedaan door een vrijwilliger van Humanitas Thuisadministratie Hogeland.

Woont u in voormalig gemeente Bedum of Eemsmond:

Bel: 06 36 27 68 40    (Jacob Hellinga)

Woont u in voormalig gemeente Winsum of De Marne:

Bel: 06 10 05 92 20    (Jan Tuin)

U kunt ook een mail sturen naar: ta.hoogeland@humanitas.nl Als u uw telefoonnummer in de mail zet, dan wordt u gebeld.